Bollenstreek.nl – logo en huisstijl ontwerp

Client

Bollenstreek.nl

Bollenstreek.nl is een toeristisch platform gericht op het hart van historisch Holland nabij Leiden, Zuid-Holland, en begrensd door Den Haag en Haarlem. Bij de start had het natuurlijk een logo nodig. Een kleurrijk en Nederlands logo ontwerp. Voor een regio die in het voorjaar overspoeld wordt met toeristen die maar voor één ding naar Nederland komen; bloemen.

Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 09Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 02

Gebruikte software

Adobe Illustrator
Adobe Photoshop

Creatieve diensten

Brand Identity Design
Communicatieadvies
Art Direction

De Duin- en Bollenstreek staat in Nederland bekend om de bloembollenteelt en duinen. En toeristen die in het voorjaar in grote getale naar de regio worden gehaald.

Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 03 Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 04

Toeristen en informatie

Skreenz

Bollenstreek.nl is een initiatief van Reclamebureau Skreenz Marketing in Lisse. Marco van der Lingen is de eigenaar en beheerder van het online platform. Het bureau richt zich met de site op het bedenken en realiseren van creatieve marketing concepten in de branches recreatie en retail. Voor opdrachtgevers en in eigen beheer.

Duizenden bezoekers per maand

Het toeristisch platform is één van de eigen projecten en heeft een groot online bereik. Gemiddeld komen er per maand 25.000 unieke bezoekers op de website en met meer dan 17.000 fans op Facebook is het platform ook goed vertegenwoordigd op Social Media. Naast Bollenstreek.nl hebben ze eind 2017 een internationaal platform opgezet genaamd tulipfestivalamsterdam.com. Hiermee zijn we actief op Facebook, Instagram en Twitter. Dit internationale platform heeft inmiddels gemiddeld 15.000 unieke bezoekers per maand.

 

Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 05 Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 06 Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 07

De nieuwste Mr. Upside projecten in je inbox ontvangen?

Regelmatig worden nieuwe Brand Identity Design, UX/UI Design en Illustratie projecten toegevoegd. Als je wilt, laat ik je dat direct weten zodra dat gebeurt. 

Weet dat ik, net als jij, spam ook heel vervelend vind. Ik stuur geen commerciële boodschappen, alleen updates met nieuw werk.

Betrouwbaarheid, Nederlands, toerisme en bloembollen

Toen Marco begon met het idee van de website, was er ook een logo ontwerp nodig. Op verzoek van Marco heb ik een aantal voorstellen gedaan die ‘betrouwbaarheid’, ‘Nederlands’, ‘toerisme’ en ‘bloembollen’ moesten uitstralen.

Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 08 Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 09Bollenstreek.nl Toeristisch Platform - Brand Identity Design door Mr. Upside - 02

Hoe kan ik helpen?

Vers logo, frisse huisstijl of nieuwe visuele richting nodig? Ik denk graag vrijblijvend mee.