De Hartstichting Dress Red Day Social Posts ontwerp

Client

De Hartstichting

De Nederlandse Hartstichting wil dat meer mensen een hartstilstand overleven. Daarom investeren ze veel geld in onderzoek. En zetten ze zich in om jong en oud te leren reanimeren. De stichting ondersteunt ook activiteiten die ervoor zorgen dat kinderen opgroeien in een gezonde omgeving. Ik werd gevraagd om mee te denken bij het ontwerp van Social posts.

Social posts ontwerp door Freelance UX/UI Content Designer Mr. Upside uit Voorburg - Social Media Facebook Posts Inhakers

Gebruikte software

Adobe Photoshop
Adobe Illustrator

Creatieve diensten

Art Direction
UX/UI Design
Communicatieadvies

Dress Red Day

Eén van de activiteiten die de Hartstichting elk jaar op 29 september organiseert, is ‘Dress Red Day‘. De Hartstichting roept iedereen op die dag iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Signalen, dat er iets mis is met het hart, zijn bij vrouwen vaak minder duidelijk dan bij mannen. Ze worden daardoor sneller over het hoofd gezien of niet op tijd herkend. Als gevolg hiervan sterven te veel vrouwen onverwachts.

Social posts ontwerp door Freelance UX/UI Content Designer Mr. Upside uit Voorburg - Social Media Facebook Posts Inhakers

Zichtbaarheid creëren

Dress Red Day wordt gepromoot op tv. En in toenemende mate via sociale media. Om belangrijke Facebook-berichten van een passende afbeelding te voorzien, werd ik als Visual Designer gevraagd afbeeldingen bij Social posts te ontwerpen. De merkstijl van de Hartstichting en Dress Red Day waren leidend, maar verder kregen we alle vrijheid. En die vrijheid vertaalt zich meestal naar veel creativiteit in het ontwerp. 

De nieuwste Mr. Upside projecten in je inbox ontvangen?

Regelmatig worden nieuwe Brand Identity Design, UX/UI Design en Illustratie projecten toegevoegd. Als je wilt, laat ik je dat direct weten zodra dat gebeurt. 

Weet dat ik, net als jij, spam ook heel vervelend vind. Ik stuur geen commerciële boodschappen, alleen updates met nieuw werk.

De Hartstichting Social posts ontwerp door Freelance UX/UI Content Designer Mr. Upside uit Voorburg - Social Media Facebook Posts Inhakers

Facebook inhakers reageren op de actualiteit

Samen met een copywriter van de Hartstichting werden in hoog tempo verschillende creatieve concepten bedacht. Ik vertaalde die concepten naar visuele ontwerpen. Een belangrijk ingrediënt in die ‘inhakers’ van Social Media, waren het nieuws en populaire actuele onderwerpen in de media. Zo werden de Nederlandse verkiezingen en het enorme succes van het tv-programma ‘Boer zoekt vrouw‘ gebruikt om de Social Media posts actueler te maken. De campagne was succesvol. Het bereik van de stichting op Social Media is omhoog gegaan. 

De Hartstichting Social posts ontwerp door Freelance UX/UI Content Designer Mr. Upside uit Voorburg - Social Media Facebook Posts Inhakers

UX/UI Design voor een website of app nodig?

Neem gerust contact op! Ik heb momenteel ruimte voor nieuwe UX/UI Design opdrachten.