‘Dit is mijn dag’ – Logo ontwerp

Client

Emakina / Unilever

Website

‘Dit is mijn dag’ was een online platform. Unilever wilde graag een online community opzetten rondom een aantal van haar  food merken. Dat werd ‘Dit is mijn dag’. Natuurlijk moest er ook een logo ontworpen worden. Ik werkte regelmatig voor het Rotterdamse reclamebureau Suntzu (nu Emakina). Zij vroegen mij het logo ontwerp te verzorgen. 

Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 11Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 01

Gebruikte software

Adobe Illustrator
Adobe Photoshop

Creatieve diensten

Brand Identity Design
Communicatieadvies
Art Direction

Reclamebureau Suntzu uit Rotterdam

Suntzu is nu onderdeel van de internationale reclamegroep Emakina. Ze vroeg me eerder al om als Freelance UX/UI Designer diverse websites te ontwerpen voor klanten. Waaronder Unilever-merken Knorr en Bertolli, maar ook Calvé, Canon, Hago en Ola. 

Dit is mijn dag

Eén van die projecten betrof niet alleen het UX/Visual Design van een website maar ook de vormgeving van de huisstijl en het logo ontwerp in het bijzonder. “Dit is mijn dag” was bedoeld als een Nederlands / Belgisch online platform. Unilever kon zo, door het creëren en beheren van een overwegend vrouwelijke community, haar voedselmerken beter en gerichter onder de aandacht brengen.

Voordat er een online platform kon worden opgetuigd, moest er een logo komen. Ik werd gevraagd om dat logo ontwerp te verzorgen.

Rebranding naar Yunomi

Het online platform en community ‘Dit is mijn dag’ is later ge’rebrand’ naar Yunomi. 

Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 02 Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 03 Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 04

Cultuurverschillen

Een bijzondere uitdaging in dit project was het cultuurverschil tussen de Nederlandstalige en Franstalige doelgroepen. Niet dat we dat hebben onderschat. Maar de verschillen blijken groter dan gedacht. Ook het grote aantal woorden in het (letter)logo ontwerp maakte het ontwerpproces uitdagend. Er is veel tijd gestoken in typografie, de Franse schrijfwijze en de onderlinge relaties tussen de woorden.

Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 05 Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 06 Dit is mijn dag Logo ontwerp en huisstijl ontwerp in opdracht van Emakina voor Unilever - 07

De nieuwste Mr. Upside projecten in je inbox ontvangen?

Regelmatig worden nieuwe Brand Identity Design, UX/UI Design en Illustratie projecten toegevoegd. Als je wilt, laat ik je dat direct weten zodra dat gebeurt. 

Weet dat ik, net als jij, spam ook heel vervelend vind. Ik stuur geen commerciële boodschappen, alleen updates met nieuw werk.

Persoonlijke verhalen

“In deze online community kunnen vrouwen verhalen lezen of schrijven die ontroerend, interessant of praktisch zijn. Ze kunnen hun persoonlijke verhalen vertellen, recepten en praktische tips delen.” aldus Unilever.

Dit is mijn dag Brand Identity Design iov Emakina voor Unilever - 08 Dit is mijn dag Brand Identity Design iov Emakina voor Unilever - 09 Dit is mijn dag Brand Identity Design iov Emakina voor Unilever - 10Mr. Upside Dutch Freelance Brand Identity Designer Case Study - Logo Dit is mijn Dag Unilever Social Portal Website

Yunomi

“Dit is mijn dag” / “Mon jour a moi” werd later hernoemd en omgedoopt tot “Yunomi.” De vorm van het logo (de ‘bloem’ of ‘vlinder’), de kleuren en de typografie zijn hetzelfde gebleven.

Hoe kan ik helpen?

Vers logo, frisse huisstijl of nieuwe visuele richting nodig? Ik denk graag vrijblijvend mee.