Client
Website
Kimspiratie Communicatie & Evenementen is van Freelance Event Manager Kim van den Wijngaard. Kim is zelfstandig communicatieadviseur, projectmanager en Event Manager van evenementen. Na eerder samen te hebben gewerkt aan beelden voor het NWO evenement ‘Synergy 2020’, benaderde Kim mij voor een re-design van haar huisstijl. En ontwierp en ontwikkelde ik haar nieuwe website.
Gebruikte software
Adobe Illustrator
Adobe Photoshop
Sketch
Invision
Creatieve diensten
Brand Identity Design
Communicatieadvies
Art Direction
Het weergeven van een abstract begrip als ‘Inhoud’ is een lastige uitdaging. Zeker als je daarbij ook een emotionele connectie met de doelgroep wilt bewerkstelligen.
Inhoud is in principe altijd naar binnen gericht. Terwijl communicatie het beste vanuit ‘binnen’ naar ‘buiten’ werkt. Die tegenstelling maakt het concept (en de dienstverlening van Kim) tegelijk uitdagend en interessant.
Regelmatig worden nieuwe Brand Identity Design, UX/UI Design en Illustratie projecten toegevoegd. Als je wilt, laat ik je dat direct weten zodra dat gebeurt.
Weet dat ik, net als jij, spam ook heel vervelend vind. Ik stuur geen commerciële boodschappen, alleen updates met nieuw werk.
Inhoud wordt gedefinieerd door kaders. Inhoud tonen zonder kaders is onmogelijk want dan valt de ‘in’ uit inhoud weg. Hoewel wat ‘cheesy’, kan een tekstballon worden gebruikt als visuele metafoor voor communicatie. De omkaderde vorm kan daarnaast helpen bij het weergeven van onderwerpen. Als een televisie feitelijk. De ‘k’ van Kimspiratie kan vervolgens vanuit het midden, dus vanuit de inhoud, de communicatie sturen.
Kim komt over als een nuchter persoon, wars van fratsen. To-the-point, georganiseerd en ervaren. Kim is vrouw, een levensgenieter, een aanpakker, down to earth; betrouwbaar. Met beide benen op de grond, veelzijdig en pragmatisch. Nederlands :)
Omdat het logo een eenmanszaak vertegenwoordigt, zou het logo de genoemde persoonlijke kernwaarden dan ook duidelijk moeten weergeven. Nuchter, zonder al te veel fratsen. Vrouwelijk en krachtig. Zonder teveel details. Zonder dunne zwierige lijnen en truttigheid. Met opvallende kleuren. Waarin tegengestelde kleuren de schijnbare tegenstelling tussen inhoud en communicatie kunnen weergeven.
De merkstijl die werd ontwikkeld, moest wel een sterke digitale component hebben. Veel communicatie vanuit Kimspiratie verloopt via online middelen zoals Social Media. Ook werden de wireframes, een klikbaar prototype en de user interface van de website ontworpen. Het ontwerp werd in een aantal ronden in samenwerking met Kimspiratie aangepast en met behulp van Visual Builder Elementor in Wordpress gebouwd.
Eén pagina is voor dit moment meer dan voldoende om alle cruciale informatie te tonen. Er was in het verleden bij Kimspiratie weinig behoefte aan een complexe website. En de verwachting is dat dat in de nabije toekomst ook niet het geval zal zijn. In de toekomst zou, als er behoefte blijkt aan een uitgebreidere, multi-page website, de website gemakkelijk kunnen worden uitgebreid.
Merkidentiteit
Als onafhankelijke en ervaren Freelance Digital Product Designer ontwerp ik voor kleine en middelgrote merken de visuele merkidentiteit en digitale interfaces. Het huisstijl of logo ontwerp is altijd gebaseerd op een bestaande of nieuwe merkstrategie.
Beschikbaar
Ik ben beschikbaar voor nieuwe projecten waarbij User Interface (UI) / User Experience (UX) Design, Merkidentiteit, Grafisch Vormgeving en illustratie nodig zijn. Mijn creatieve dienstverlening is altijd gebaseerd en sterk gefocussed op zakelijke doelstellingen.
De nieuwste Brand Identity Design, UX/UI Design en Illustratie projecten in je mailbox?
Michiel Nagtegaal
Laan van Middenburg 14
2275 CC Voorburg
The Netherlands
+31 6 43 49 1443
hello@mrupside.nl
Mr. Upside / Michiel Nagtegaal
Laan van Middenburg 14
2275 CC Voorburg
The Netherlands
+31 6 43 49 1443
hello@mrupside.nl