Wat kost een logo, huisstijl of website ontwerp?

Zegt u het maar. Hoeveel is een nieuw logo of huisstijl waard? De waarde van een nieuw ontwerp hangt vooral af van hoe belangrijk u dat ontwerp vindt. Net als met kleding, auto's en vakanties. Een spijkerbroek of een fles champagne van 300 euro vindt de één niet duur. De andere wel.

Drie zaken zijn bepalend

De kosten voor het ontwerpen van een logo, huisstijl of website worden door drie zaken bepaald. Waarde, risico en ROI (Return of Investment). 

1. Wat is de waarde?
Een logo of huisstijl van 300,- kan voor het ene bedrijf als duur worden ervaren. Voor de ander is een huisstijl belangrijker, moet er meer aandacht aan worden besteed en staat een logo voor 300,- gelijk aan een onprofessioneel resultaat. De waarde van een logo, huisstijl of website wordt in eerste instantie daarom altijd door u, als klant, bepaald. Hoe belangrijk vindt u uw logo, huisstijl of website?
2. Wat is het risico?

Naast waarde hangt het ontwerp van een logo of huisstijl ook af van risico. Of eigenlijk verlaging van het risico. Een slecht ontwerp zorgt bij een groot bedrijf zoals Coca Cola of Shell voor veel grotere problemen dan bij de bakker op de hoek. 

Het herstellen van een fout in een verpakking is bij de lokale bakker makkelijker en goedkoper gedaan dan bij de wereldwijde frisdranken leverancier. Eenmaal doorgevoerd is het voor Shell uiterst kostbaar om in merkuitingen een wijziging door te voeren. 

Grote bedrijven betalen graag wat meer om er zeker van te zijn dat er geen fouten of slechte designkeuzes worden gemaakt.

3. Hoeveel geld gaat uw nieuwe huisstijl opleveren?

Shell, of elke ander groot bedrijf, verdient daarnaast veel meer aan een goede merkidentiteit dan de bakker. Wel overwogen branding verkoopt een product makkelijker en sneller. En levert zo een groot bedrijf meer op dan de bakker op de hoek.

Een goede designer adviseert over de manier waarop de investering in design niet alleen geld kost maar ook rendement gaat opleveren.

Een professionele designer

…ontzorgt, bespaart tijd en verlaagt risico door:
  • kennis en ervaring, waardoor de kans op fouten veel kleiner wordt
  • een bewezen efficient proces, waardoor zaken niet worden vergeten
  • documentatie van ontwerpkeuzes en stappen 
  • goede en heldere communicatie
Porsche of Fiat 500?
Uw logo en huisstijl ontwerp is maatwerk. Altijd. Een designer die met een vaste prijs voor logo of huisstijl werkt, kan nooit maatwerk leveren. Een designer kan wél een startprijs hebben. Een Porsche 911 koop je tenslotte ook niet voor de prijs van een Fiat 500.

Moet uw logo de brute kracht van een Porsche 911 hebben of is een Fiat 500 meer dan genoeg?
Of liever eerst recente projecten bekijken?
Bekijk mijn:

Startprijzen

U koopt een resultaat, niet tijd
Ik hanteer vaste prijzen. Geen uurtarieven. U koopt tenslotte geen tijd bij een designer. U koopt een zakelijk resultaat.
Merkstrategie Vanaf 2500,-
Logo ontwerp Vanaf 800,-
Logo + huisstijl Vanaf 1200,-
Website Vanaf 600,- per template,
Desktop + Mobile, UX + UI
Illustraties Op aanvraag
Online Brand Book Vanaf 600,-
Social Media visuals Vanaf 450,-