Wat kost een logo, huisstijl of website ontwerp?
Zegt u het maar. Hoeveel is een nieuw logo of huisstijl waard? De waarde van een nieuw ontwerp hangt vooral af van hoe belangrijk u dat ontwerp vindt. Net als met kleding, auto's en vakanties. Een spijkerbroek of een fles champagne van 300 euro vindt de één niet duur. De andere wel.
Drie zaken zijn bepalend
De kosten voor het ontwerpen van een logo, huisstijl of website worden door drie zaken bepaald. Waarde, risico en ROI (Return of Investment).
1. Wat is de waarde?
2. Wat is het risico?
Naast waarde hangt het ontwerp van een logo of huisstijl ook af van risico. Of eigenlijk verlaging van het risico. Een slecht ontwerp zorgt bij een groot bedrijf zoals Coca Cola of Shell voor veel grotere problemen dan bij de bakker op de hoek.
Het herstellen van een fout in een verpakking is bij de lokale bakker makkelijker en goedkoper gedaan dan bij de wereldwijde frisdranken leverancier. Eenmaal doorgevoerd is het voor Shell uiterst kostbaar om in merkuitingen een wijziging door te voeren.
Grote bedrijven betalen graag wat meer om er zeker van te zijn dat er geen fouten of slechte designkeuzes worden gemaakt.
3. Hoeveel geld gaat uw nieuwe huisstijl opleveren?
Shell, of elke ander groot bedrijf, verdient daarnaast veel meer aan een goede merkidentiteit dan de bakker. Wel overwogen branding verkoopt een product makkelijker en sneller. En levert zo een groot bedrijf meer op dan de bakker op de hoek.
Een goede designer adviseert over de manier waarop de investering in design niet alleen geld kost maar ook rendement gaat opleveren.
Een professionele designer
…ontzorgt, bespaart tijd en verlaagt risico door:
- kennis en ervaring, waardoor de kans op fouten veel kleiner wordt
- een bewezen efficient proces, waardoor zaken niet worden vergeten
- documentatie van ontwerpkeuzes en stappen
- goede en heldere communicatie
Porsche of Fiat 500?
Uw logo en huisstijl ontwerp is maatwerk. Altijd. Een designer die met een vaste prijs voor logo of huisstijl werkt, kan nooit maatwerk leveren. Een designer kan wél een startprijs hebben. Een Porsche 911 koop je tenslotte ook niet voor de prijs van een Fiat 500.Moet uw logo de brute kracht van een Porsche 911 hebben of is een Fiat 500 meer dan genoeg?
Of liever eerst recente projecten bekijken?
- Brand Identity portfolio met eerdere logo’s en huisstijlen
- UX/UI Design portfolio met websites, webshops en apps
Startprijzen
U koopt een resultaat, niet tijd
Merkstrategie | Vanaf 2500,- |
Logo ontwerp | Vanaf 800,- |
Logo + huisstijl | Vanaf 1200,- |
Website |
Vanaf 600,- per template, Desktop + Mobile, UX + UI |
Illustraties | Op aanvraag |
Online Brand Book | Vanaf 600,- |
Social Media visuals | Vanaf 450,- |
Artikelen
Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.